08 November, 2010

Tarikh : 24 Oktober 2010 (Ahad)
Lokasi : Taman Lembah Kiara, TTDI, KL.
Jarak Kayuhan : Lap 2.1km

http:// www.klmtbcarnival.com.my
Aku x pernah berkayuh lg kat Kiara nie, dengar cerita mmg teknikal...... (skrg dah tau dah)
So, hari sabtu tu pagi2 lg aku dah sampai, utk test trek dulu. Aku berjalan dulu survey trek, mmg perg!!!!! ada tempat2 yg x bole kayuh...... takpa, bole tolak..
Lepas sarap, baru kayuh.. Ramai gak yg test, dpt la curik beberapa skill dr org yg laju2 tu.
Trek dimulakan climbing yg betul2 "lung buster", starting 30M jer dah PACAK berbatu...
Lps tu ada bnyk batu, yg saja jer dok kat tengah2 jln, akar kayu, drop, switchback kiri (ok la) yg swback kanan tu (sambil DH) mmg menyumpah - tolak beskal pun bole jatuh. DH dia yg lain mmg layan..... bole jump.... enjoy....


Sabtu - Test Trek

Sabtu tu trek tutup pd pukul 1300, aku test 3 lap pastu bocor, tiub terbelah, x bole pakai dah. Lepas ganti tube, dpt test lg 2 laps, pastu x larat dah..... beskal aku x fit... so pi kedai samy cari casset baru 9 speed 11-32.


Aku masuk category Man 31 - 35.
No 087 - wakil Chemical Team, Kuantan.


Ahad, Raceday. Hujan renyai2, trek lembab sket. Start dgn saringan (2 lap) dulu. Group aku dibahagi kpd 2, 1st group start kul 0730, aku dlm 2nd group, start kul 0735. 0730 masa 1st group start, 2nd group sign in. 15 yg terbaik akan layak ke final... Berdebar-debar, x penah masuk race mcm nie.... dah masuk quarantin area, pastu baru pi starting line. Tepat 0735 start...... baru 30meter dah tolak beskal, climbing tu pacak sgt.... mmg pressure, takut masa x best nanti x bole masuk final... Bila dah abis 2 lap, sebelum kelo dari trek kena sign out dulu..... letih btul, baru 2 lap, tp pulun sakan utk jaga masa.
Bila result keluar.. fuhhhhh lega..no 8.... dpt masuk final.... (lagi 4 lap)!!!!!! Baru pi sarapan.
Final start kul 1235.

Qualifying result:

Pukul 1230, semua rider utk final sign in. Azizul Azli (Bujoe) dipangil utk ke starting line dulu, di ikuti oleh Zamzi, then baru yg lain2 amik tempat. Tepat 1235 race bermula.... 4 lap... Aku masa lap ke 3 dah mula abis angin....dpt tanda kat siku masa DH. Lap ke 4 tinggal mental jer..... Akhirnya tamat gak 4 lap. No 9. Takpa la... itu je yg mampu setakat nie.
Elite 6 laps, mmg laju diaorg nie....

002 - Hafiz (Pahang) Finished 2nd Elite


001 - Shahrin Amir (Selangor) - Juara Elite 2010, (& 2009)


Giant booth - Ada di event mana2 sahaja.



Start Finish Line & Pagar Sign in area.

Keseluruhannya:
Organizer mmg PRO, ada sign in, sign out, masa x pakai chip tp tade masalah, marshall guna walkie talkie sambil lepak dlm khemah. Semua berjalan lancar, result keluar pun pantas. Mmg HEBAT.
So, trek Kiara Carnival loop mmg teknikal, tp tempat cantik & mmg ENJOY- Bila lg kita nak test ride kat sana??? Jom layan....

No comments:

Post a Comment