07 June, 2009

Recce Charity Ride ~ Permata Camar


8.00 am Dilla, Najib & Wak sudah menunggu di Res.Zuzana IM. Jersey putih mendapatkan sample T-Shirt dari En Muaidz Masasport. Siap santap roti canai (tapi tak banjir) menunggu Din & family. Sab mengharap adik menjemput..tak ada insurans betul mamat ni..
For info, Permata Camar adalah penempatan anak-anak yatim permata camar yang dibiayai oleh NGO seperti Badan Dakwah Nadhwah dan PPZ Pahang.
Tiba di Permata Camar >< 9.00 am. Tn Penasihat dan family dah bersama Ust Jais & En Razali mendapatkan info berkenaan event hari ini. Permata Camar menganjurkan program bersama ibu / waris terdekat datang melawat sempena cuti sekolah. Tersentuh hati bila En Razali memberitahu ada 3 pelajar yang tiada waris datang mengunjungi...Kami segera menawarkan diri menjadi ibubapa angkat mereka bertiga. Ustaz Badrul & En Halidan berbesar hati atas kesudian ahli & keluarga TCT.
Sementara bersiap utk ride, anak-anak PC teruja ingin mencuba basikal-basikal "uncle" mereka. Tanpa buang masa, kami membenarkan mereka mencuba dan segera adjust seat utk keselesaan anak-anak. Sungguh membanggakan bagi mereka bila mengetahui proton juga ada basikal..masing-masing tak sabar menunggu hari event - Charity Ride 27 hb Jun 2009 untuk beraksi dengan basikal uncle...
Tiba2 hari hujan dengan lebatnya sebelum ahli recce TCT sempat navigate..may be ada orang tak mandi pagi..Sab terus admit dia dah mandi dulu..well saper makan cili...
OKU Sab masih dalam mc coz baru kuarkan besi dari kakinya..ngeri..tapi semangat waja ingin mengunjungi anak2 camar tetap diteruskan...
Yang menarik sekali, Kak Satira (isteri Tn Penasihat)memberikan hidangan istimewa - nasi beriyani special siap ngan opor daging, acar nenas & kuih..jamu sakan dgn anak-anak dan tetamu di Permata Camar.
Melihat anak2 PC bagaikan tidak sabar ingin turut berkayuh, memberi kami semangat dan iltizam memberikan event Charity Ride, sesuatu yang tidak akan dilupakan oleh mereka..Insyallah..

Total Riding Time : 1.03.49
Distance : 16.34km
Average Speed : 20.9km/h
Maximum Speed : 37.1km/h

1 comment:

  1. Sab bykno cite ko nie... best lpk umah he he...
    hajat dihati nk suruh adeq amik, last2 bang Najib gak yg dtg... bladder baru tu!!!!!!!

    ReplyDelete