19 January, 2010

Kayuhan Warisan Pahang


catatan from Mr. Rajah

Hello Geng2 TCT,
Saya bernasib baik kerana Wan Su dan Saidi call saya untuk ikut geng2 JBS, kalau tidak mesti saya sudah
kena tinggal jika saya ikut geng merida. Sebab geng merida memang laju - alasan, dia kene buka kedai.
Kali pertama saya kena tinggalkan oleh geng merida, Sanubarilah yang jadi penyelamat saya.
Kali ini kali kedua saya ikut geng JBS, ada 26 riders kesemuanya, termasuk uncle Tiger . Boleh dikatakan
70% off road, kayuh dalam kumpulan, rasa selamat, suka hati bila ada sesi bergambar. Lepas kayuh saya join
dia orang pergi makan kat kedai di Tmn Impian.
Kita kayuh lebih kurang 38km, yg sukanya bila masuk off road taklah rasa panas.
Saya rasa memang berbeza bila upgrade basikal ke 9 speed, khasnya bila naik bukit.
Tunjuk ajar daripada Saidi dan Wan Su dan geng2 lain tentang gear mana nak digunakan, saya rasa ada improvement.
Kawan saya Khalid walaupun 8 speed lagi laju.
Harap lain kali bila kayuh ramai2 lagi baik.

OK, jumpa lagi.

Regards,
K. Rajah

Catatan from Mr.Bari

Dear All
Smlm punyer activiti NOT BAD!!!!!! Ramai yg turun, 2 acara:
1)Sy ikut group Ah Ann Merida ke Sg. lembing (100% on road)
2)Wan Su, Abu Fuji, Saidi, Rajah, ikut Tini (masuk Hutan)
Saja hari nie nak layan jln tar (road) beskal tukar setting Road- tayar slick kecil, fork set ++keras, stem kebawah,
Ah Ann msg bgtau 0630 depan pasaraya Ten Ten..... Sy spai 0700, diaorg dah jln dah..... x de sarapan pun.
Pas tu kena kayuh sorang2 kejar diaorg, laju btul diaorg tu (dak pun sy yg pelahan) kena 4-5 mendaki yg perit,
dapat potong 3 org uncle saja....sampai 0822 kat Sg lembing, Jarak 28 km, avgspeed 26.1kmj, Time 01H 07min )
Makan kat kedai melayu n geng Cina makan kat kedai diaorng la. Ann join kat kedai melayu.
Lps makan, refill air, then sessi bergambar dulu, pi muzium amik gambar kat Gate tu.
Lebih kurang pukul 0930 mula kayuhan semula, hari dah mula panas.
Lbh kurang kul 1100 sume dah spai semula kat Ten Ten tu.
Balik ni laju sket, 1jam 03min dah spai, Avg sp 26.8kmj.
So total: 56km in 2jam 10min.
Balik umah mmg penat, tp yg bestnyer, beskal berkilat lagi, x kena basuh,
Penat basuh n servis beskal lepas monsun ride masih terasa lg....
YG best group nie.... BALIK AWAL........

Thank you,
Best Regards
Mr Mohd Sanubari bin Hasan
Raleigh 16kg

No comments:

Post a Comment